Campagnes tot een succes maken

maartje-eradus
maartje-eradus

Maartje Eradus (29) studeerde NHTV in Breda en werkt nu als Projectmanager Online Marketing bij online marketingbureau Yourzine. Voor Maartje is het belangrijk om klanten te blijven verrassen. Iets waar ze elke dag met haar collega’s hard aan werkt.

Verbindende factor

Als projectmanager ben ik er voor verantwoordelijk om, zoals wij dat zeggen, ‘veel ballen in de lucht te houden’. Ik regel voor veel verschillende klanten projecten op het gebied van e-mailmarketing. Dat gaat van het opzetten van een e-mailstrategie tot het vormgeven van een nieuwsbrief. Intern heb ik met uiteenlopende experts contact over een project, zoals de designers en developers, zorg dat iedereen goed wordt gebrieft en alles volgens plan verloopt.

Gezelligheid en hard werken

Yourzine is een gezellig bedrijf. Een beetje een mix tussen de Brabantse gezelligheid en de werkmentaliteit uit de Randstad. Ik kan me nog herinneren dat ik na mijn sollicitatiegesprek een rondleiding door het pand kreeg. Iedereen had wel even tijd om gedag te zeggen, maar moest daarna meteen weer aan de slag. Inkomende telefoontjes, overleg… Het was meteen duidelijk: er wordt hier hard gewerkt.

Een gemiddelde dag is er niet

Cliché als het klinkt: iedere dag is voor mij anders. Ik begin altijd even in m’n mail om te kijken wat er die dag ligt en kijk vervolgens wat er in de planning staat. Soms moet ik voor een project nog een briefing maken of even met een designer of copywriter doorspreken wat de bedoeling is. Wat er opgeleverd is, koppel ik terug naar de klant en met de reacties die daar op binnenkomen ga ik weer aan de slag. Andere dagen zit ik bij een klant voor overleg of om samen aan een project te werken.

Blije klanten

Ik krijg er een kick van als een coole campagne live gaat en een succes is. Bijvoorbeeld als we een actiesite hebben gemaakt en de resultaten daarvan binnenstromen. Of gewoon een blije klant. Aan de andere kant is het ook weer een uitdaging om een campagne of project dat niet zo goed loopt ‘om te turnen’. Ik ben er trots op als ik ervoor kan zorgen dat het weer gaat lopen, maar ben daarvoor natuurlijk ook afhankelijk van andere mensen en de techniek. Hoe goed je het soms ook probeert te doen, lukt het niet altijd. Zoals een planning die uitloopt. Negen van de tien keer is dat voor de klant geen probleem, maar ik baal daar dan wel van.

Ambities

Vanaf deze week ben ik account manager, wat betekent dat ik wat meer voorin bij de klant zit. Ik heb daarvoor op een wat strategischer niveau contact met de klanten. Vaak zijn bedrijven ‘maar wat aan het mailen’ en ik ga ze helpen dat op een hoger plan te krijgen. Daar heb ik voorlopig wel even mijn handen aan vol, dus mijn ambities voor de toekomst zijn nu aan het uitkomen!




There is 1 comment

Add yours

Post a new comment