De 'Young Professional of the Year 2012' is… een bevlogen microbioloog

young-professional-of-the-year-2012-guus-roeselers
young-professional-of-the-year-2012-guus-roeselers

Trommelgeroffel, de voorzitter leest het jurycommentaar voor en dan is het zover… Guus Roeselers, microbioloog bij TNO, mag zich dit jaar Young Professional of the Year noemen. Waarom hij dit jaar de beste kandidaat is? Daar heeft Guus wel een mening over.“Ik denk dat in innovatie de crux zit in het oplossen van veel problemen waar we momenteel mee geconfronteerd worden. En daar ben ik ontzettend bevlogen over.”

Dat was de jury met hem eens. En ze waren overtuigd van zijn kwaliteit om mensen te enthousiasmeren voor wetenschap en innovatie. Want dat is hard nodig. Ruim 60 procent van de ondernemers in de industriële sector verwacht de komende jaren problemen met het vinden van technisch personeel. Mmm… een strategische keuze van de jury, dus?

Zelf was hij al heel jong een wizzkid. Voor hem was het al snel duidelijk wat ‘hij wilde worden, als hij later groot was’ (microbioloog…. geen Young Professional of the Year, voorzover wij weten).
.


.

Kortom, dit jaar geen soundbites en strak pak. Geen kamervullend charisma en (gezonde) arrogantie, maar het vernuft en de passie van een onderzoeker. Waarom ook niet? Wel even wennen. Guus was dan ook eerder een overdonderde dan zelfverzekerde winnaar. “Ik viel al uit m’n stoel toen ik uitgeroepen werd als winnaar van de categorie specialisten.” Dat zeggen ze wel vaker (“Ik had het eeeeecht niet verwacht”), maar in dit geval geloven we het.

Naast Guus Roeselers wonnen Martine Bredewold (Tata Steel) en Peter Kindt (ING) in de categorieën ‘adviseurs’ en ‘managers’. Frank van Wessel (Delta Lloyd) won de prijs voor beste campagne. “Een mooi resultaat, zeker om als Marketing Manager de ‘marketingprijs’ voor de beste campagne te winnen.” En het budget zal ook wel geholpen hebben. Zijn gezicht was op 698 abri’s en billboards te bewonderen. Overigens blijkt dat dit onderdeel van de wedstrijd (zoveel mogelijk stemmen verzamelen) wel echt een ‘Delta Lloyd’-ding te zijn. Vorig jaar was Zeeshan Khan ook al winnaar van De Beste Campagne.

De Young Professional of the Year wordt jaarlijks georganiseerd door young professional netwerkvereniging ICA en bestond dit jaar uit een strijd tussen de 20 young professionals van grote bedrijven. Lees hier de verhalen van de overige kandidaten.




There are no comments

Add yours