Maarten van den Akker studeerde Beleid, Communicatie en Organisatie en begon bij KPN als Adviseur Corporate Communicatie. Inmiddels is hij manager van een Servicedesk voor grootzakelijke klanten én verantwoordelijk voor de PR rondom TeamKPN tijdens de Race of the Classics for Young Professionals (ROTCYP).
Zicht houden op gezamenlijke doelen
Binnen ons team ben ik ‘1e stuurman communicatie’. In deze rol komen de functies die ik tot nu toe binnen KPN vervulde mooi samen. Ik zet mijn kennis en vaardigheden als ‘manager’ nu in voor de Rees:
- Ik daag de teamleden die mij ondersteunen bij de communicatie uit om met goede ideeën te komen;
- Toets deze aan de gangbare werkwijzen;
- Spreek minder effectieve teamleden aan;
- En houd zicht op een goede rolverdeling en natuurlijk op het gezamenlijke doel.
Ruim een half jaar aan voorbereidingen, ideeën en events gaan samenkomen in één mooie week op zee. Met Team KPN gaan we voor de winst en natuurlijk voor prolongatie van de Media Award.
Contact is niet langer vanzelfsprekend
Het doel van Team KPN tijdens de ROTCYP is tweeledig: succes tijdens de Rees en tegelijkertijd zoveel mogelijk geld ophalen voor KPN KlasseContact. KlasseContact stelt langdurig zieke kinderen met innovatieve technieken in staat om, vanuit huis of het ziekenhuis, in contact te blijven met hun klasgenootjes en de lessen te blijven volgen. Een mooi initiatief waar in mijn ogen zowel de relevantie van ICT, als de toegevoegde waarde daarvan perfect samenkomen.
Als jonge generatie voel ik me verbonden met dit maatschappelijk beleid van KPN, dat gericht is op het verbinden van mensen in groepen waar sociaal contact niet meer vanzelfsprekend is. Niet alleen zijn wij de generatie die straks meer en meer met deze groeiende problematiek te maken krijgt, ik werk bij het bedrijf dat hier een essentiële rol in kan en wil vullen en dat vind ik mooi. Last but not least: de kracht van het team vermenigvuldigt onze individuele inspanningen. Daar doen we het voor!
Onze voorbereiding: samen staan we sterk
De tweeëntwintig teamleden zijn dan ook al druk in de weer om geld op te halen: we organiseren een loterij waarvan de opbrengst volledig naar het goede doel gaat, zijn een dag wezen zeilen met (oud-)gebruikers van KlasseContact en organiseren een online veiling van een door hen gemaakt schilderij. Daarnaast hebben we geregeld dat collega’s in alle bedrijfsrestaurants digitaal een donatie kunnen doen en hebben we nog twee mooie acties in petto voor tijdens de Rees.
De Rees draait om samenwerking; door onze gezamenlijke inspanningen zijn wij in de aanloop daarnaartoe al gegroeid tot één gezellig team, met duidelijke doelen.
Wind in de zeilen
Als manager ervaar ik elke dag dat heldere doelstellingen, goede samenwerking en plezier essentieel zijn om succes te boeken. Dezelfde elementen zijn essentieel om de Race of the Classics te beleven zoals we dat graag willen. Tot nu toe lijken we de wind in de zeilen te hebben. Onze CEO Eelco Blok, een ervaren zeiler, zal ons nog de laatste tips geven, daarna mogen de trossen los. Op de Noordzee zal blijken of we onze koers kunnen vasthouden: Op naar een mooie Rees, en een mooie bijdrage aan KPN KlasseContact!
In 2012 kwam CEO Eelco blok langs bij TeamKPN
Volg TeamKPN via hun website, Facebook of Twitter.