Afgelopen maand werd de uitslag bekend gemaakt: de genomineerden voor de Young Professional of the Year 2012 verkiezing. Twintig grote bedrijven zijn wekenlang bezig geweest met het selecteren van de ideale kandidaat voor de verkiezing. Logisch, want op deze manier wordt het bedrijf zelf natuurlijk ook onder de aandacht gebracht.
En nu maar hopen dat ‘hun hipo’ hoge ogen gaat gooien, zoals Baboushka van Bilsen, Clientmanager bij IBM en winnaar van de verkiezing vorig jaar. Of Hans Dirne, Manager bij Siemens, die in 2010 een Billboard op de A12 voor zijn campagne regelde… haha.. dat is pas Personal Branding!
.
.
De YPY verkiezing wordt dit jaar voor de vijfde keer georganiseerd door de InterCompany Association (ICA) en de deelnemende bedrijven van dit jaar zijn: Accenture, Achmea, ASR, Atos, Delta Lloyd, DHV, DSM, Ernst & Young, Essent, ING, KPN, Logica, Ministerie van Economische Zaken, Landbouw en Innovatie, PwC, Royal Haskoning, Siemens, SNS Reaal, Sogeti, Tata Steel en TNO.
Dromen, durven en doen
Thema van 2012: Dromen, Durven en Doen. “Een Young Professional houdt het niet alleen bij dromen maar durft ook te handelen, in het clichématige diepe te springen én er vooral ook voor te zorgen dat het concreet resultaat oplevert.” In de aanloop naar de finale moeten de 20 kandidaten dan ook bewijzen dat ze de juiste eigenschappen in huis hebben om aan dit profiel te voldoen.
Road to victory
Op 14 maart werd er afgetrapt met een ‘Meet the nominees’ dag, waarbij de kandidaten zichzelf in een paar minuten op een originele manier presenteerden. Daarna volgden er twee ‘case days’ waar de genomineerden verschillende opdrachten moeten voltooien. En op 30 april barst de verkiezingsstrijd pas echt los: vanaf deze dag kan heel Nederland stemmen op hun favoriete kandidaat. Iedere deelnemer gaat dan ook zijn of haar uiterste best doen om met een originele campagne onder de aandacht te komen en zoveel mogelijk stemmen te verzamelen. Op 5 juni sluit de verkiezing, waarna op 7 juni de grand finale plaatsvindt.
YPY kandidaten aan het woord
Natuurlijk heeft iedere kandidaat een uniek en inspirerend verhaal (anders waren ze niet genomineerd). Careerwise laat de komende weken deze hipo’s dan ook graag aan het woord. Eens kijken in hoeverre zij hun dromen al waargemaakt hebben!