A2 Challenge voor innovatief talent

Philips, Accenture, Mediagilde en de High Tech Campus Eindhoven organiseren een nieuwe business competitie voor jong talent: de A2 Challenge. Naar het voorbeeld van M.I.T. en Cambridge University wil de challenge creatief, technisch en ondernemerstalent samenbrengen om samen innovatieve concepten te ontwikkelen.

Drie rondes, 1 winnaar

In drie rondes krijgen de deelnemende teams ondersteuning bij het opstellen van een business plan. Ze worden daarbij geholpen door een jury van succesvolle ondernemers, venture capitalists en de deelnemende bedrijven, waaronder Philips en Accenture. Het winnende team krijgt een jaar lang gratis huisvesting op de High Tech Campus in Eindhoven om het bedrijf succesvol te lanceren.

De ideeën worden onderverdeeld in vier categorieën. Onder ‘Consumer Lifestyle’ vallen alle innovaties die ons dagelijks leven beïnvloeden. Media & Communication draait om inhoud, informatie en communicatie. Onder Healthcare vallen alle innovaties in de gezondheidszorg, zowel preventie als oplossingen. Clean Tech and Energy betreft alle ideeën voor producten of diensten die energie kunnen besparen of opwekken.

a2-challenge-phase

Fietsparkeerkaart

Vorig jaar werd de A2 Challenge voor het eerst georganiseerd met NewsService als winnaar. NewsService levert door middel van een digitaal platform nieuws waar de lezer interesse in heeft. Voor de competitie van 2011 staan er nu 11 business plannen online, van een fietsparkeerkaart tot een machine die speelkaarten leest. Het is nog mogelijk om zelf een team te vormen en met jouw plan mee te doen.

Accenture

‘De reden dat wij de A2 Challenge vanuit Accenture ondersteunen is dat het perfect aansluit om onze doelgroep. De mensen die zich inschrijven voor deze challenge hebben vaak een technische achtergrond en daarnaast affiniteit met business. Dit soort profielen zijn precies wat wij binnen ons bedrijf zoeken,’ aldus Pieter Paul van Oerle van Accenture op Molblog.

Generatie Zekerheid

Millennials en Generatie Z staan bekend om hun korte spanningsboog en om hun jobhoppen. Maar hoe zorg je ervoor dat jong talent zich langer aan je organisatie verbindt én dat hun volle potentieel tot z’n recht komt? Kortom: hoe word én blijf je als werkgever aantrekkelijk voor jong talent zodat juist zij jouw ambassadeurs worden in deze krappe arbeidsmarkt.

Generatie Zekerheid - Onderzoeksresultaten van het Young Professional Onderzoek 2024

In deze whitepaper delen we de resultaten van de 6e editie van het landelijke Young Professional Onderzoek waar jij samen met jouw organisatie mee aan de slag kan. 

Tags: Techniek, Wedstrijd
Young Talent Program

Hét ontwikkelprogramma voor young professionals:

Download gratis:

Ontdek wat 1300 young professionals echt willen op de werkvloer:

Generatie Zekerheid - Onderzoeksresultaten van het Young Professional Onderzoek 2024
Gerelateerde artikelen:

Bekijk ook

Chat openen
Hi,
Heb je een vraag over 'A2 Challenge voor innovatief talent'?