fbpx

Dutch Top 50 merken 2009

Een primeur! De Dutch Top 50 brengt de financiële waarde van de grootste Nederlandse merken in kaart. Brand Finance publiceerde gisteren haar ranglijst van financiële merkwaarden van de vijftig grootste Nederlandse beursgenoteerde ondernemingen. Er is rekening gehouden met de waarde van het corporate merk als van de productmerken.

Unilever hoogste merkwaarde

De onderneming met de hoogste financiële werkwaarde is Unilever, de merkwaarde bedraagt 17,6 miljard euro. De top 10 ziet er als volgt uit:

  1. Unilever – 17,6 mld
  2. Shell – 11,8 mld
  3. Heineken – 6,6 mld
  4. Philips – 5,0 mld
  5. ING – 4,4 mld
  6. Ahold – 2,7 mld
  7. Aegon – 2,6 mld
  8. AkzoNobel – 2,3 mld
  9. Randstad – 1,9 mld
  10. TNT – 1,7 mld

Er is is voor het onderzoek gemeten in de doelgroep ‘young professionals’ (hoogopgeleid met twee a drie jaar werkervaring) en onder financieel analisten, effectenhandelaren en kredietbeoordelaars.

Het rapport is te downloaden.

Tags:
Onderzoeksresultaten:
Gerelateerde artikelen:

Bekijk ook

Meld je aan voor de nieuwsbriefOntvang het beste van Careerwise (max. 2x per maand)

Aan het begin van je loopbaan komt er veel op je af. Careerwise loodst je daar doorheen en zorgt dat je slim je loopbaan ingaat. Op basis van de resultaten uit het grootste millennial onderzoek van Nederland delen wij met je wat jij moet weten voor meer werkplezier. Bij Careerwise vind je daarnaast de beste workshops, trainingen en meest vernieuwende leerinterventies speciaal voor jou.

Chat openen
Hi,
Heb je een vraag over 'Dutch Top 50 merken 2009'?