Dutch Top 50 merken 2009

Een primeur! De Dutch Top 50 brengt de financiële waarde van de grootste Nederlandse merken in kaart. Brand Finance publiceerde gisteren haar ranglijst van financiële merkwaarden van de vijftig grootste Nederlandse beursgenoteerde ondernemingen. Er is rekening gehouden met de waarde van het corporate merk als van de productmerken.

Unilever hoogste merkwaarde

De onderneming met de hoogste financiële werkwaarde is Unilever, de merkwaarde bedraagt 17,6 miljard euro. De top 10 ziet er als volgt uit:

  1. Unilever – 17,6 mld
  2. Shell – 11,8 mld
  3. Heineken – 6,6 mld
  4. Philips – 5,0 mld
  5. ING – 4,4 mld
  6. Ahold – 2,7 mld
  7. Aegon – 2,6 mld
  8. AkzoNobel – 2,3 mld
  9. Randstad – 1,9 mld
  10. TNT – 1,7 mld

Er is is voor het onderzoek gemeten in de doelgroep ‘young professionals’ (hoogopgeleid met twee a drie jaar werkervaring) en onder financieel analisten, effectenhandelaren en kredietbeoordelaars.

Het rapport is te downloaden.

Tags: Werkplezier
Young Talent Program

Hét ontwikkelprogramma voor young professionals die versneld willen groeien:

Download gratis:

Lees wat 2500 young professionals zeiden over hun werkbehoeften:

Gerelateerde artikelen:

Bekijk ook

Chat openen
Hi,
Heb je een vraag over 'Dutch Top 50 merken 2009'?