Hoe onderscheid je jezelf op de arbeidsmarkt als de concurrentie groot is? Matthew Epstein is een product marketeer en digitale strateeg met een grote droom: werken voor Google. Om zijn droom uit te laten komen, lanceerde hij zijn eigen marketingcampagne op GooglePleaseHire.me.
“Hello Google. My name is Matthew Epstein. I want to join your product marketing team, bad.” De boodschap is duidelijk. Compleet met snor (zijn motto: “A man without a mustache is like a cup of tea without sugar”) en ochtendjas richt hij zich tot het internetbedrijf in een video-CV.
..
..
Door slim gebruik te maken van aloude marketingwetten (alles begint immers met aandacht), wist Matthew Google te bewegen contact met hem op te nemen. En zelfs Microsoft heeft interesse. Via zijn blog en Twitter houdt Matthew zijn volgers op de hoogte van de vorderingen die hij maakt.
Grappig, het filmpje draait immers eerder om zijn snor dan zijn talenten en kwalificaties. Maar wat je er ook van vindt, net als bij de naakte student is dit zonder twijfel een originele sollicitatiestunt. De vraag is nu of hij ook op basis van zijn CV en sollicitatiegesprek voor een baan bij Google in aanmerking komt. Laten we Matthew in de gaten houden!