Als je op zoek bent naar een baan of je binnen je huidige baan eruit wil springen: het draait allemaal om jezelf creatief presenteren. Over opvallen tussen alle anderen en jezelf op een authentieke manier laten shinen.
Online en op je cv jezelf creatief presenteren

Dat het dus handig is om je gênante vakantiefoto’s op Facebook af te schermen hoeven we je niet meer te vertellen. Maar je hoeft niet alles op privé te zetten: leuke persoonlijke foto’s, artikelen die je hebt gedeeld en pagina’s die je leuk vindt kunnen recruiters ook een positieve indruk van jou en je interesses geven.
Pas ervoor op dat je niet al je aandacht steekt in creatief en uniek zijn en daarmee de inhoud verwaarloost. Hou bij solliciteren altijd je doel voor ogen: je wil recruiters en bedrijven interesseren in jouw overtuigende cv en LinkedIn, waarop al jouw vaardigheden en successen te vinden zijn. Als jij die punten voor jezelf op een rijtje hebt kijk dan hoe je die creatief kunt presenteren . Werk ze bijvoorbeeld uit in een originele pitch. Video speelt ook steeds vaker een rol bij solliciteren: veel sollicitanten gebruiken een video om zich te onderscheiden.
Sollicitatiegesprek: je tweede eerste indruk
Het is dus goed om jezelf af te vragen of het voor jouw doel en situatie het goede moment is om het creatief in te steken. Tijdens een ontmoeting of presentatie ben je je eigen visitekaartje. Lees hier meer tips voor een professionele eerste indruk. Dit is het moment om je persoonlijke charme en creativiteit in te zetten. Durf de mensen tegenover je te verrassen.
