Unilever mag zich dit jaar de meest maatschappelijk betrokken werkgever noemen. Onderzoek van Stichting laluz, VNU Media en onderzoeksbureau Brainjuicer wees uit dat ondervraagd jong talent de levensmiddelengigant waardeert, mede omdat het bedrijf zijn steentje probeert bij te dragen aan kwesties rond gezondheid, werkgelegenheid en hygiëne.
Unilever kreeg afgelopen zaterdag de prijs uitgereikt tijdens een laluz galabijeenkomst in Amsterdam. Volgens de jury zitten de resultaten van de twintig genomineerde bedrijven dicht bij elkaar; alle bedrijven scoren redelijk tot goed.
Genomineerde werkgevers
- Shell
- Greenpeace
- AkzoNobel
- Alliander
- ASN Bank
- Deloitte
- Triodos Bank
- Rabobank
- TNT
- ING
- TNO
- ABN AMRO
- Unilever
- DSM
- Achmea
- KPMG
- Ministerie van VROM
- Fortis
- KPN
Stichting laluz matcht ideële organisaties met young professionals die, naast hun professionele carrière, op vrijwilligersbasis opdrachten willen doen waar specifieke expertise en drive vereist zijn. Daarnaast helpt laluz bedrijven bij het invullen van hun beleid op het gebied van Maatschappelijke Betrokkenheid (MB) door hun young professionals de mogelijkheid te bieden zich in te zetten voor goede doelen en maatschappelijke organisaties.
Zie ook: P&G wint Leaders for Nature Award