Marketingwise: The Old Spice Guy

the-old-spice-guy

Voor alle studenten met marketingambitie: blijf op de hoogte van de meest creatieve en innovatieve werkgevers en ontdek welke bedrijven jouw marketingcarrière een boost kunnen geven. Deze week: ‘The Old Spice Guy’ van Procter & Gamble, de ‘Smile-o-meter’ van Unilever en de sterkste merken van Nederland, waaronder Google, Ikea en Bol.com.

Procter & Gamble: The Old Spice Guy

Wat is het toch jammer dat Procter & Gamble in Nederland geen ‘Old Spice’ verkoopt. De reclames voor dit mannenmerk zijn namelijk briljant en een enorme hit in de VS. Een bijna onmogelijk aantrekkelijk man zegt: “So ladies, should your man smell like an Old Spice man? You tell me” De reclames zijn niet alleen op TV te zien, via Twitter kunnen mensen vragen aan de ‘Old Spice Guy’ stellen die via YouTube worden beantwoord.
.


.

IJsautomaat met Smile-o-meter

Unilever presenteerde deze zomer in Cannes een nieuwe ijsco-automaat die reageert op mensen die lachen. De machine maakt gebruik van augmented reality: hij herkent gezichten van voorbijgangers, maakt digitale foto’s en stuurt deze door naar sociale netwerken zoals Facebook.
.


.

Sterkste merken van Nederland

Merkadviesbureau BrandAsset™ Consult heeft onderzocht wat in 2010 de sterkste merken van Nederland zijnGoogle staat op de eerste plaats, gevolgd door Microsoft. Verder staan in de lijst: Ikea (3), Efteling (4), NOS (5), Discovery Channel (6), Marktplaats.nl (7), Bol.com (8), Senseo (9) en Coca-Cola (10). Je kunt ook zelf merken vergelijken: Wint Witte Reus van Ariel? Lidl van Albert Heijn? De ‘Brand Battle’ op brandbattle.nl geeft aan welk merk wint.

Generatie Zekerheid

Millennials en Generatie Z staan bekend om hun korte spanningsboog en om hun jobhoppen. Maar hoe zorg je ervoor dat jong talent zich langer aan je organisatie verbindt én dat hun volle potentieel tot z’n recht komt? Kortom: hoe word én blijf je als werkgever aantrekkelijk voor jong talent zodat juist zij jouw ambassadeurs worden in deze krappe arbeidsmarkt.

Generatie Zekerheid - Onderzoeksresultaten van het Young Professional Onderzoek 2024

In deze whitepaper delen we de resultaten van de 6e editie van het landelijke Young Professional Onderzoek waar jij samen met jouw organisatie mee aan de slag kan. 

Tags: Marketing, Werkplezier
Young Talent Program

Hét ontwikkelprogramma voor young professionals:

Download gratis:

Ontdek wat 1300 young professionals echt willen op de werkvloer:

Generatie Zekerheid - Onderzoeksresultaten van het Young Professional Onderzoek 2024
Gerelateerde artikelen:

Bekijk ook

Chat openen
Hi,
Heb je een vraag over 'Marketingwise: The Old Spice Guy'?