Voor alle studenten met marketingambitie: blijf op de hoogte van de meest creatieve en innovatieve werkgevers en ontdek welke bedrijven jouw marketingcarrière een boost kunnen geven. Deze week: ‘The Old Spice Guy’ van Procter & Gamble, de ‘Smile-o-meter’ van Unilever en de sterkste merken van Nederland, waaronder Google, Ikea en Bol.com.
Procter & Gamble: The Old Spice Guy
Wat is het toch jammer dat Procter & Gamble in Nederland geen ‘Old Spice’ verkoopt. De reclames voor dit mannenmerk zijn namelijk briljant en een enorme hit in de VS. Een bijna onmogelijk aantrekkelijk man zegt: “So ladies, should your man smell like an Old Spice man? You tell me” De reclames zijn niet alleen op TV te zien, via Twitter kunnen mensen vragen aan de ‘Old Spice Guy’ stellen die via YouTube worden beantwoord.
.
.
IJsautomaat met Smile-o-meter
Unilever presenteerde deze zomer in Cannes een nieuwe ijsco-automaat die reageert op mensen die lachen. De machine maakt gebruik van augmented reality: hij herkent gezichten van voorbijgangers, maakt digitale foto’s en stuurt deze door naar sociale netwerken zoals Facebook.
.
.
Sterkste merken van Nederland
Merkadviesbureau BrandAsset™ Consult heeft onderzocht wat in 2010 de sterkste merken van Nederland zijn. Google staat op de eerste plaats, gevolgd door Microsoft. Verder staan in de lijst: Ikea (3), Efteling (4), NOS (5), Discovery Channel (6), Marktplaats.nl (7), Bol.com (8), Senseo (9) en Coca-Cola (10). Je kunt ook zelf merken vergelijken: Wint Witte Reus van Ariel? Lidl van Albert Heijn? De ‘Brand Battle’ op brandbattle.nl geeft aan welk merk wint.