MVOwise: Unilever, Imtech en Akzo

Ben & Jerry's

Zet je talent in voor een betere wereld. In de rubriek MVOwise houden we je op de hoogte van ontwikkelingen op het gebied van Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen en duurzame werkgevers. Met deze week: Fairtrade bij Unilever, een duurzaam energieproject van Imtech en TNO voor Schiphol en ontwikkelingshulp aan India door AkzoNobel.

Unilever: Ben & Jerry’s 100% Fairtrade

In 2006 was Ben & Jerry’s al het eerste ijsmerk dat Fairtrade gecertificeerde ingrediënten gebruikte, maar ook nu lopen zij voorop door het hele assortiment te voorzien van een keurmerk voor Fairtrade. Doordat Ben & Jerry’s een ‘eerlijke’ prijs betaalt, zijn boeren in ontwikkelingslanden in staat om hun gezin en omgeving te voorzien in basisbehoeften als gezondheidszorg, scholing en veilige huisvesting. Unilever won onlangs nog de award  ‘Meest Maatschappelijk Betrokken Werkgever‘.

Duurzame Energiecentrale Schiphol

Technische dienstverlener Imtech, gaat samen met de kennisinstituten van het TNO, de TU Delft en WUR voor Schiphol een Energy Service Company (ESCO) opzetten. Het bedrijf moet een reusachtige energiecentrale gaan vormen, waarin verschillende duurzame technologieën worden ontwikkeld. Schiphol wil in 2020 20% van haar energie zelf opwekken.

AkzoNobel en World Food Pogramme

In samenwerking met het WFP introduceert AkzoNobel een twee jaar durend project dat gericht is op vermindering van ijzergebrek bij meer dan 100.000 inwoners van de Indiase deelstaat Madhya Pradesh. “Wij vinden het belangrijk om onze bijdrage te leveren aan de oplossing van het wereldwijde probleem van ijzergebrek, dat speciaal in India verspreid is,” aldus de Director of Sustainability van AkzoNobel. Volgens schattingen sterven wereldwijd meer dan 60.000 kinderen bij hun geboorte door het gebrek aan ijzer.

Generatie Zekerheid

Millennials en Generatie Z staan bekend om hun korte spanningsboog en om hun jobhoppen. Maar hoe zorg je ervoor dat jong talent zich langer aan je organisatie verbindt én dat hun volle potentieel tot z’n recht komt? Kortom: hoe word én blijf je als werkgever aantrekkelijk voor jong talent zodat juist zij jouw ambassadeurs worden in deze krappe arbeidsmarkt.

Generatie Zekerheid - Onderzoeksresultaten van het Young Professional Onderzoek 2024

In deze whitepaper delen we de resultaten van de 6e editie van het landelijke Young Professional Onderzoek waar jij samen met jouw organisatie mee aan de slag kan. 

Tags: Werkplezier
Young Talent Program

Hét ontwikkelprogramma voor young professionals:

Download gratis:

Ontdek wat 1300 young professionals echt willen op de werkvloer:

Generatie Zekerheid - Onderzoeksresultaten van het Young Professional Onderzoek 2024
Gerelateerde artikelen:

Bekijk ook

Chat openen
Hi,
Heb je een vraag over 'MVOwise: Unilever, Imtech en Akzo'?