MVOwise: Duurzame energie

ready-and-waiting-by-scot-ableman-on-flickr

Zet je talent in voor een betere wereld. In de rubriek MVOwise houden we je op de hoogte van ontwikkelingen op het gebied van Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen en duurzame werkgevers. Met deze week: Google investeert in windmolenparken, FrieslandCampina stelt ambitieuze doelen en NIBC hanteert groene criteria voor kredieten.

39 miljoen van Google aan windmolenparken

Google heeft 39 miljoen dollar geïnvesteerd in windmolenparken in Amerika. De twee parken gaan een maximaal vermogen van 169,5MW genereren. Google zet zich actief in voor duurzame energie en wil met deze investering daar verder aan bijdragen. “To reach a clean energy future, we need three things: effective policy, innovative technology and smart capital. Through our philanthropic arm Google.org, we’ve been pushing for energy policies that strengthen the innovation pipeline, and we’ve been dedicating resources to developing new technologies.”

FrieslandCampina wil 15% duurzame energie

FrieslandCampina heeft zichzelf een ambitieus doel gesteld. De coöperatie wil in 2020 een groot deel van haar energieverbruik uit biogas, zonne- en windenergie of waterkrachtcentrales halen. Op korte termijn moet 15% van de elektriciteit voor Nederlandse productielocaties duurzaam zijn opgewekt. De zuivelcoöperatie heeft in totaal vijf duurzaamheidsthema’s vastgesteld, waaronder ‘Zorg voor het milieu’, ‘Voeding & Gezondheid’, ‘Toegewijde medewerkers’ en ‘Duurzame landbouw’. “We streven ernaar om binnen het kader van de strategie route2020 de groei klimaatneutraal in de gehele keten te laten plaatsvinden”.
.


.

NIBC verstrekt alleen nog duurzame kredieten

NIBC maakt werk van maatschappelijk verantwoord ondernemen door het reduceren van haar eigen CO2 uitstoot in het kantoor in Den Haag en het hanteren van  duurzame criteria bij het verstrekken van nieuwe kredieten. De klanten van NIBC zijn – volgens eigen zeggen – veelal al bezig met maatschappelijk verantwoord ondernemen en verzetten daarom niet tegen de nieuwe kredietcriteria van de bank.

Generatie Zekerheid

Millennials en Generatie Z staan bekend om hun korte spanningsboog en om hun jobhoppen. Maar hoe zorg je ervoor dat jong talent zich langer aan je organisatie verbindt én dat hun volle potentieel tot z’n recht komt? Kortom: hoe word én blijf je als werkgever aantrekkelijk voor jong talent zodat juist zij jouw ambassadeurs worden in deze krappe arbeidsmarkt.

Generatie Zekerheid - Onderzoeksresultaten van het Young Professional Onderzoek 2024

In deze whitepaper delen we de resultaten van de 6e editie van het landelijke Young Professional Onderzoek waar jij samen met jouw organisatie mee aan de slag kan. 

Tags: Werkplezier
Young Talent Program

Hét ontwikkelprogramma voor young professionals:

Download gratis:

Ontdek wat 1300 young professionals echt willen op de werkvloer:

Generatie Zekerheid - Onderzoeksresultaten van het Young Professional Onderzoek 2024
Gerelateerde artikelen:

Bekijk ook

Chat openen
Hi,
Heb je een vraag over 'MVOwise: duurzame energie'?