MVOwise: Eneco, PepsiCo en Heineken

eneco-wnf

Zet je talent in voor een betere wereld. In de rubriek MVOwise houden we je op de hoogte van ontwikkelingen op het gebied van Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen en duurzame werkgevers. Met deze week: Eneco wordt de eerste Nederlandse ‘Climate Saver’, PepsiCo verpakt chips in aardappelzakken en Heineken wint de ‘Lean and Green Award’.

Eneco eerste Nederlandse ‘Climate Saver’ WNF

Energiebedrijf Eneco en het Wereld Natuur Fonds (WNF) gaan intensief samenwerken. Onderdeel van de overeenkomst is dat Eneco de eerste Nederlandse Climate Saver wordt. In het internationale Climate Savers Programme maken bedrijven afspraken met WNF over de eigen CO2-reductie en over gebruik en productie van schone energie. Internationaal is het programma al ondertekend door onder meer Nokia, Nike en IBM.


PepsiCo verpakt chips in aardappelschillen

PepsiCo maakte vorige maand bekend dat het verpakkingen voor chipsmerk Walkers van aardappelschillen gaat maken. Op deze manier wil PepsiCo een duurzame, volledig biologische afbreekbare verpakking creëren van het restafval van de verpakte chips. Eerder maakte Frito-Lay al een biologisch-afbreekbare verpakking, maar stopte daarmee omdat het teveel lawaai maakte.

Heineken wint Lean and Grean Award

Heineken Nederland heeft – als eerste bierbrouwer in Nederland – de Lean and Green Award van het Connektprogramma Duurzame Logistiek in ontvangst genomen.  Heineken zet zich in voor de reductie van C02-uitstoot, door onder meer alle exportbieren vanaf de brouwerij in Zoeterwoude via de binnenvaartterminal in Alphen aan de Rijn naar de havens van Rotterdam en Antwerpen te vervoeren. Heineken won samen met DSM eerder dit jaar al de World Business Development (WBD) award, voor haar inzet tegen honger en ondervoeding in de wereld. Heineken kreeg deze prijs voor een project in Sierra Leone, waarbij biergrondstoffen lokaal worden ingekocht.

heineken-lean-and-green

Generatie Zekerheid

Millennials en Generatie Z staan bekend om hun korte spanningsboog en om hun jobhoppen. Maar hoe zorg je ervoor dat jong talent zich langer aan je organisatie verbindt én dat hun volle potentieel tot z’n recht komt? Kortom: hoe word én blijf je als werkgever aantrekkelijk voor jong talent zodat juist zij jouw ambassadeurs worden in deze krappe arbeidsmarkt.

Generatie Zekerheid - Onderzoeksresultaten van het Young Professional Onderzoek 2024

In deze whitepaper delen we de resultaten van de 6e editie van het landelijke Young Professional Onderzoek waar jij samen met jouw organisatie mee aan de slag kan. 

Tags: Werkplezier
Young Talent Program

Hét ontwikkelprogramma voor young professionals:

Download gratis:

Ontdek wat 1300 young professionals echt willen op de werkvloer:

Generatie Zekerheid - Onderzoeksresultaten van het Young Professional Onderzoek 2024
Gerelateerde artikelen:

Bekijk ook

Chat openen
Hi,
Heb je een vraag over 'MVOwise: Eneco, PepsiCo en Heineken'?