Chantal, Daan en Petra, drie hoogopgeleide young professionals, gaan vanaf 1 januari 2011 de uitdaging aan: vind in zestig dagen de baan van je dromen. Via een persoonlijke marketingcampagne en social media, zoals Twitter, LinkedIn, Facebook en een weblog, gaan ze op zoek naar mensen en bedrijven die ze bij hun zoektocht kunnen helpen.
Het nieuwe solliciteren
Het initiatief voor de #60DayChallenge ontstond nadat Annemarie Appelman in 2010 besloot geen genoegen te nemen met de afwijzingen op haar (traditionele) sollicitaties en haar eigen online marketingcampagne startte. Ze stelde zichzelf het ambitieuze doel om in de gestelde tijd ‘de baan van haar dromen’ te vinden. Dat is haar in 56 dagen gelukt.
Hoewel de kandidaten hun eigen strijd aangaan, worden ze begeleid met coachingsgesprekken en workshops. “Op 1 januari zijn er heus nog geen 3 droombanen geformuleerd. Zolang je steeds maar weet wat de volgende stap is in het proces en iemand vindt die je daarbij kan helpen,” aldus Annemarie.
Durf jij de uitdaging aan?
De drie young professionals staan ieder op een ander punt in hun carrière. Chantal (24) heeft net haar studie afgerond en is op zoek naar haar eerste baan, Petra (28) wil na drie jaar werkervaring een belangrijke carrièreswitch maken en Daan (29) zoekt, na ervaring als fiscalist, een baan die beter bij zijn talenten en drijfveren past.
De ’60 Day Challenge’ roept ook anderen op om samen met Chantal, Petra en Daan de uitdaging aan te gaan. Ben jij ambitieus en op zoek naar de baan van je dromen? Volg de kandidaten vanaf 1 januari 2011 en hou de wereld op de hoogte van jouw challenge via www.60daychallenge.nl.