
USP: jouw unieke eigenschappen
USP wordt door marketeers gebruikt voor het communiceren van de unieke eigenschappen van een product. Denk aan bekende slogans zoals Sense en Simplicity van Philips of Heerlijk, helder… van Heineken. En we weten allemaal wat Axe met je doet…
Wat zijn jouw Unique Selling Points?
Wat maakt jou uniek en wat heb jij een potentiële werkgever te bieden? En bij voorkeur geformuleerd in één zin: simpel, concreet en makkelijk te onthouden. Begin met jezelf een aantal vragen te stellen:
- Wat waren je successen?
- Wat gaat je gemakkelijk af en vind je leuk om te doen?
- Wat bewonderen anderen in jou? Waar krijg je complimenten voor?
- Welke talenten hebben bijgedragen aan het genereren van omzet of resultaat?
- Welke termen zouden anderen gebruiken om jou te omschrijven? (doe eens gek: vraag het aan een aantal mensen in je omgeving)
Je USP’s moet je vervolgens kunnen toelichten aan de hand van concrete voorbeelden, bijvoorbeeld: “Door het aanboren van nieuwe markten, heb ik een omzetstijging van 200% gerealiseerd” of “Met het opzetten van deze marketingcampagne…” Lees hier meer over het concreet maken van je successen.
Wat zoekt een werkgever?

