Drie DJ’s. Zes dagen. Geen eten. Vijftien miljoen weeskinderen. Nog tien dagen te gaan en dan barst 3FM Serious Request weer los. Met maar één doel voor ogen: zo veel mogelijk geld ophalen voor kinderen die hun ouders aan aids hebben verloren. Nu vragen wij ons af… welke werkgevers steunen Serious Request met een serieus leuke actie?
Continu springt voor het goede doel
Continu, intermediair voor ingenieurs, zoekt het in de hoogte. Onder de noemer Jump for Life laten zij 50 deelnemers van 75 meter hoogte naar beneden springen… voor het goede doel. Wie de sprong aandurft, verzamelt sponsors om op de beschikbare bunjeejump plaatsen te bieden. Of… je doet wat de werknemers van Continu hebben gedaan: ze zijn zo enthousiast over de actie dat al 415 euro is neergelegd om de directeur van het bedrijf te laten springen.
.
.
TNO organiseert open podium
Op verschillende locaties in het land zamelen zo’n 1.000 werknemers van TNO samen geld in voor de weeskinderen van de 3FM actie. Er is al een bedrag opgehaald tijdens een open podium avond en volgens de werknemers zijn er “nog meer initiatieven onderweg om dit bedrag nog veel groter te maken.” Way to go!
Coca-Cola haalt statiegeldflessen op
Dit jaar steunt Coca-Cola Nederland Serious Request door het inzamelen van lege statiegeldflessen. Van 6 tot en met 24 december kan men zijn statiegeldflessen inleveren bij Jumbo en Super de Boer als donatie voor het goede doel. Daarnaast gaat een speciaal Coca-Cola kerstteam door Nederland en belt bij 300 duizend huishoudens aan om lege flessen op te halen.
We wachten met spanning af welke bedrijven gaan volgen!