Wil jij werken voor één van de grootste merken ter wereld? Dan moet je bij Coca-Cola, IBM of Microsoft zijn. Volgens de 100 Best Global Brands van Interbrand hebben zij een gezamenlijke merkwaarde van 196.074 miljoen dollar. Philips is met een marktwaarde van 8.696 miljoen dollar het meest waardevolle Nederlandse merk.
Top 10 Best Global Brands
Andere merken in de top-100 lijst zijn: Gillette van Procter & Gamble (13), Cisco Systems (14), IKEA (28), L’Oréal (45), Accenture (47), Siemens (49), Shell (81) en Heineken (93). Kijk hier voor het complete overzicht.
.
.
Dit jaar staan drie Nederlandse merken in de lijst: Philips, Shell en Heineken. Philips en Shell zijn beide in merkwaarde gestegen en na vijf jaar afwezigheid positioneert Heineken zich dit jaar op de 93e plaats.
De grootste winnaars in de merkwaardelijst zijn Apple dat 37 procent in merkwaarde steeg en Google dat 36 procent won. De grote verliezers waren BP, Toyota en Goldman Sachs.