Mijn bucketlist en ik

Een bijdrage van Karianne Gielen:

Mijn Bucket list is goed gevuld. Met dromen, met to-do-activiteiten, met voor mij onontdekte continenten. Maar ook met must-haves en met een-meisje-mag-immers-dromen-wensen. Zeilen in het Caribisch gebied, Louboutins, een motor, naar de Noordpool, in een helikopter over de Vic Falls, en het theater in. Aan de inhoud wordt geschaafd, soms vallen er dingen af die ik niet meer belangrijk vind. Soms zijn ze zo klein dat ze meer op een wensenlijstje voor kerst thuishoren. Vaak komen er zaken bij.

Bucketlist 2

Zo wil ik al jaren een beestje bereiden in mijn oven. En dan wel in zijn geheel. Dat lijkt me gewoon enig. Een varkentje, fazant of kalkoen. De hele keuken gevuld met de beest-in-oven-geuren. En terwijl het staat te pruttelen dek ik de tafel voor al die mensen die komen eten. Niet onhaalbaar. Klopt. Echter mijn oventje thuis is er op dit moment één van het piepkuiken-kaliber. Dus blijft het op mijn bucket list staan.

Iets verwezenlijkt

Het wegstrepen van een item vind ik een mooi moment. Dan is het me gelukt, dan heb ik iets beleefd, gerealiseerd, iets verwezenlijkt. Dan ben ik ook altijd een beetje trots, want dan doe ik dingen die ik belangrijk vind. Al mijn reizen, al mijn eerste keers, al die mooie mensen die je ontmoet. Deze avonturen en ervaringen maken me tot wie ik ben. Ik en mijn Bucket list worden samen groot.

Bucketlist 1

Toch zit me iets dwars. Mijn Bucketlist is een digitale. Niets blikje met papiertjes. Niets handschrift van door de jaren heen. Niets geen data van opschrijven en realisatie. Wel een Excel sheet, het Calibri lettertype en een Del knop. Nee, dit gaat zo niet langer! Het is tijd voor een fatsoenlijke bucketlist, in een oud Douwe Egberts blikje. Ik ga mijn Bucketlist eer aan doen. En als hij klaar is, stop ik hem onder mijn bed.

Generatie Zekerheid

Millennials en Generatie Z staan bekend om hun korte spanningsboog en om hun jobhoppen. Maar hoe zorg je ervoor dat jong talent zich langer aan je organisatie verbindt én dat hun volle potentieel tot z’n recht komt? Kortom: hoe word én blijf je als werkgever aantrekkelijk voor jong talent zodat juist zij jouw ambassadeurs worden in deze krappe arbeidsmarkt.

Generatie Zekerheid - Onderzoeksresultaten van het Young Professional Onderzoek 2024

In deze whitepaper delen we de resultaten van de 6e editie van het landelijke Young Professional Onderzoek waar jij samen met jouw organisatie mee aan de slag kan. 

Tags: Ambitie en succes, De juiste keuze maken, Ken jezelf, Personal Branding, Werkplezier en werkstress
Young Talent Program

Hét ontwikkelprogramma voor young professionals:

Download gratis:

Ontdek wat 1300 young professionals echt willen op de werkvloer:

Generatie Zekerheid - Onderzoeksresultaten van het Young Professional Onderzoek 2024
Gerelateerde artikelen:

Bekijk ook

Chat openen
Hi,
Heb je een vraag over 'Mijn bucket list en ik'?