race-of-the-classics-2011

Netwerken tussen hoge golven

race-of-the-classics-2011

Zo’n 680 Young Professionals laten in oktober een week lang hun bureau en baas in de steek en gaan onder het mom van ‘netwerken’ en ‘kennismaken’ met hun bedrijf op een klassiek zeilschip deelnemen aan de Race of the Classics for Young Professionals editie 2011.

Weinig slaap en gezelligheid

De Race of the Classics is een zeilevenement waarbij Young Professionals van top-bedrijven op drieëntwintig klassieke zeilschepen strijden om de felbegeerde YP-cup. Het evenement biedt een platform om elkaar te ontmoeten, te inspireren en van elkaar te leren. In de praktijk komt dit neer op: het voorblijven van de directe concurrent, weinig slaap, samenwerken, gezelligheid aan boord en op de wal en natuurlijk: het winnen van de REES zoals de Race of the Classics in de volksmond wordt genoemd.

Wat is zo bijzonder aan de ROTCYP?

Charlotte Kooyman werd vorig jaar door een collega gevraagd om mee te varen. “Tijdens de ROTCYP ontmoette ik collega’s uit België, Zweden en Engeland die ik anders niet zo snel had leren kennen.” De hoge golven en collega’s die je eens in een andere omgeving dan de kantoortuin ontmoet, worden door de meeste deelnemers als hoogtepunt van het evenement gezien.

Record aan inschrijvingen

Caroline Verveld, secretaris van het Organizing Committee: “Het aantal geïnteresseerde bedrijven bereikte dit jaar een recordhoogte, maar vanwege de capaciteit van de haven kunnen er maar 24 bedrijven aan het evenement deelnemen.” Dat zijn dit jaar ABN Amro, Achmea, AkzoNobel, Bouwfonds, Clifford Chance, Delta Lloyd, DSM, Houthoff Buruma, Imtech, KPMG, KPN, Min. van Economische Zaken, Landbouw en Innovatie, Procter & Gamble, Philips, Rabobank, Shell, SNS Reaal, Stork, T-Mobile, Unilever, Van Lanschot, Vopak en Koninklijke Marine.

Volgens Heleen Esser, voorzitter van het Organizing Committee, vormen de geselecteerde bedrijven een goede afspiegeling van de BV Young Professionals Nederland: “Voor de Organisatie is het tevens van belang dat zoveel mogelijk sectoren vertegenwoordigd zijn op het evenement, de huidige deelnemende bedrijven zorgen voor een goed evenwicht hierin”.

Ook dit jaar zal Careerwise als mediapartner het evenement op de voet volgen. The Race of The Classics is immers een unieke gelegenheid voor Young Professionals om kennis, ervaringen en plezier met elkaar te delen en dat is precies waar wij voor staan! Lees hier meer over de teams en Young Professionals.


Careerwise Nieuwsbrief

Ontvang het beste van Careerwise: ontdek je talenten, blijf leren, blijf ontdekken en maak het verschil (max. 2x per maand).
jouw voornaam
jouw e-mail
Ik ben...