Axe / Unilever

Dutch Top 50 merken 2009

Een primeur! De Dutch Top 50 brengt de financiële waarde van de grootste Nederlandse merken in kaart. Brand Finance publiceerde gisteren haar ranglijst van financiële merkwaarden van de vijftig grootste Nederlandse beursgenoteerde ondernemingen. Er is rekening gehouden met de waarde van het corporate merk als van de productmerken.

Unilever hoogste merkwaarde

De onderneming met de hoogste financiële werkwaarde is Unilever, de merkwaarde bedraagt 17,6 miljard euro. De top 10 ziet er als volgt uit:

  1. Unilever – 17,6 mld
  2. Shell – 11,8 mld
  3. Heineken – 6,6 mld
  4. Philips – 5,0 mld
  5. ING – 4,4 mld
  6. Ahold – 2,7 mld
  7. Aegon – 2,6 mld
  8. AkzoNobel – 2,3 mld
  9. Randstad – 1,9 mld
  10. TNT – 1,7 mld

Er is is voor het onderzoek gemeten in de doelgroep ‘young professionals’ (hoogopgeleid met twee a drie jaar werkervaring) en onder financieel analisten, effectenhandelaren en kredietbeoordelaars.

Het rapport is te downloaden.


Careerwise Nieuwsbrief

Ontvang het beste van Careerwise: ontdek je talenten, blijf leren, blijf ontdekken en maak het verschil (max. 2x per maand).
jouw voornaam
jouw e-mail
Ik ben...