klm-surprise

Marketingwise: KLM, Philips en Bavaria

klm-surprise

Voor alle studenten met marketingambitie: blijf op de hoogte van de meest creatieve en innovatieve werkgevers en ontdek welke bedrijven jouw marketingcarrière een boost kunnen geven. Deze week:  KLM verrast passagiers met een KLM Suprise, Wake up the Town van Philips en Bavaria uitgeroepen tot Marketingbedrijf 2010.

KLM verrast passagiers

KLM vroeg zich af “Wat kunnen we voor passagiers doen die zich op de luchthaven vervelen?” Het resultaat is een geweldige social media campagne waarbij klanten door KLM worden verrast met een persoonlijke attentie. Enkel door het feit dat ze via Facebook, Twitter of Foursquare laten weten dat ze met KLM vliegen. Zo twitterde @Mathys dat hij naar Dublin ging als 1 van 100 World’s Top Tech Leaders. KLM feliciteerde en verraste hem op Schiphol.
.


.

Philips: Wake up the town

Longyearbyen is een van de meest noordelijke plaatsen in de wereld. Voor Philips de plek bij uitstek om de Wake-up Light aan een ultieme test te onderwerpen. Zo’n 200 bewoners van het stadje in Spitsbergen deden mee aan het onderzoek en hun bevindingen werden vastgelegd in een documentaire over het donkere leven in het stadje. De bewoners en het experiment kun je ook via Facebook volgen.
.


.

Bavaria marketingbedrijf 2010

Bavaria is door Nima, de vakvereniging van marketingprofessionals, uitgeroepen tot Marketingbedrijf 2010. Andere genomineerden waren Ditzo, Hema en Wehkamp.nl. Bavaria won de prijs voor haar onconventionele marktbenadering. The Dutch Dress, die tijdens het WK voor de meest besproken marketingactie wereldwijd zorgde, was daarvan volgens de jury het beste voorbeeld.

the-dutch-dress


Careerwise Nieuwsbrief

Ontvang het beste van Careerwise: ontdek je talenten, blijf leren, blijf ontdekken en maak het verschil (max. 2x per maand).
jouw voornaam
jouw e-mail
Ik ben...