Marketingwise: Coca-Cola, IKEA en Unilever

Coca-Cola by Coke News on Flickr

Voor alle studenten met marketingambitie: welke werkgevers zijn creatief, innovatief en een echte springplank voor jouw marketingcarrière? Terwijl Coca-Cola voor de vijfde keer op rij bekroond is tot ‘Coolest Brand’, werd IKEA uitgeroepen tot ‘meest empatisch merk’ en Unilever ‘Adverteerder van het Jaar’.

Coca-Cola: Coolest Brand Award

MTV Networks bekroonde deze maand de coolste merken van dit moment, gekozen door 1.500 Belgische jongeren. Voor de vijfde keer ontving Coca-Cola de award voor ‘Overall Coolest Brand’. Apple verdween uit de top 3, ten voordele van Esprit en Nike. Andere gekozen ‘Coole’ merken zijn onder meer: Redbull, Axe (Unilever), Gilette (Procter & Gamble) en Nivea (Beiersdorf).
.

IKEA meest empatische merk

Volgens de Empathie Monitor 2010 voelen Nederlandse consumenten zich het meest begrepen en gewaardeerd door IKEA. Albert Heijn (Ahold) en Bol.com staan in de top drie ‘meest empathische merken’, gevolgd door onder meer Hema, Douwe Egberts en Pickwick (Sara Lee) en Philips. Volgens het onderzoek staat de hoogte van het mediabudget niet direct in verband met de reputatie van het merk.

Unilever Adverteerder van het Jaar

Tijdens het reclamefestival in Cannes ging ontving Unilever de internationale prijs ‘Adverteerder van het Jaar’. De prijs is bedoeld voor bedrijven die uitblinken in innovatieve marketing en daarmee hun reclamebureaus stimuleren om creatief topwerk te maken. ‘Unilever is er van overtuigd dat de verdere digitalisering onze relatie met consumenten fundamenteel zal veranderen en dus vraagt om een andere markt- en marketing benadering’, aldus Harry Dekker, media directeur Unilever Benelux.

Tags: Werkplezier
Young Talent Program

Hét ontwikkelprogramma voor young professionals die versneld willen groeien:

Download gratis:

Lees wat 2500 young professionals zeiden over hun werkbehoeften:

Gerelateerde artikelen:

Bekijk ook

Chat openen
Hi,
Heb je een vraag over 'Marketingwise: Coca-Cola, IKEA en Unilever'?