elsbeth-bouwhuis

Mooie projecten en betrokken collega’s

elsbeth-bouwhuis

Elsbeth Bouwhuis (25) studeerde Journalistiek en Communicatie en werkt sinds 2008 als Medewerker Communicatie & PR bij technisch dienstverlener Imtech. “Naast dat het belangrijk is voor medewerkers om te weten welke richting we uitgaan, moeten ze ook doordrongen zijn van de projecten die spelen binnen andere onderdelen.”

Nieuwsgierig

Tijdens mijn studententijd werkte ik op beurzen, waar ik medewerkers van Imtech hoorde vertellen over de mooie opdrachten en het bedrijf. Dit wekte mijn nieuwsgierigheid. Toen ik na mijn studie zag dat er een vacature was heb ik dan ook meteen gereageerd. Het viel me tijdens de sollicitatierondes op dat er echt de tijd werd genomen om met verschillende mensen binnen het bedrijf kennis te maken. Hier werk ik nu op de (staf)afdeling Communicatie & PR.

Trots op Imtech

Imtech is een van origine Nederlands bedrijf met een geschiedenis die 150 jaar teruggaat. Bij de divisie Imtech Nederland werken ongeveer 4500 medewerkers. De afdeling waar ik werk, die overigens bestaat uit de manager en ik, is verantwoordelijk voor de (interne- en concern)communicatie en de PR. Wij hebben vanaf een centrale positie veel afstemming met de marketingafdelingen in onze vier business units. Wat mij positief opvalt aan Imtech is de enorme betrokkenheid van medewerkers. Collega’s zijn, van hoog tot laag, trots op de mooie projecten en het werk dat we leveren. Imtech kwam onlangs bij een onderzoek van TNS Nipo en Cobouw uit de bus als Favoriete opdrachtnemer, Meest vernieuwend, Meest succesvol, en Favoriete bedrijf. Vervolgens wonnen we ook nog een Cobouw Award voor Beste werkgever! Daar zijn de medewerkers dan ook echt trots op.

Samen kunnen we meer

Communicatie is, zeker binnen zo’n groot bedrijf, een cruciale factor. Naast dat het belangrijk is voor medewerkers om te weten welke richting we uitgaan (de visie en strategie), moeten ze ook doordrongen zijn van de activiteiten en projecten die spelen binnen andere onderdelen of regio’s. Dit is een voorwaarde om de krachten te kunnen bundelen en samen succesvol te zijn. De afdeling Communicatie & PR informeert en adviseert dan ook middels reguliere communicatiekanalen (zoals personeelsbladen of intranet), maar juist ook middels bijeenkomsten als focusgroepen, managementbijeenkomsten, en ontbijtsessies van de directie met de werkvloer.

Mannenbedrijf?

Imtech is een mannenbedrijf, maar nog meer een mensenbedrijf. Medewerkers zijn onze kracht. Omdat er nu eenmaal meer mannen in de techniek werken, is dat ook bij Imtech het geval. Maar je ziet (met name binnen staffuncties) dat er veel posities zijn die door vrouwen worden bekleed. Genoeg kansen dus!

Duurzaamheid

Maatschappelijk verantwoord ondernemen speelt een grote rol binnen onze organisatie. Niet alleen intern, maar ook helpen wij onze klanten om hun processen duurzamer te maken. Zo gaan we voor de provincie Limburg twee duurzame energiecentrales bouwen, die bestaan uit een unieke combinatie van hightech energieoplossingen op basis van zon, wind en water, en energie gaan leveren aan 65.000 huishoudens. Ook levert Imtech veel datacenter oplossingen. We kunnen met een innovatief koelconcept voor datacenters zorgen voor een CO2-reductie van 20%. Vanuit PR oogpunt maken we dan de vertaling van (interne) processen en projecten, naar externe middelen. Je ziet dit terug op onze website, maar ook regelmatig in de media (persberichten en artikelen in vakbladen).


Careerwise Nieuwsbrief

Ontvang het beste van Careerwise: ontdek je talenten, blijf leren, blijf ontdekken en maak het verschil (max. 2x per maand).
jouw voornaam
jouw e-mail
Ik ben...