daan-tolk

Passie voor marketing

daan-tolk

Daan Tolk (24) studeerde General Management aan de Universiteit Nyenrode en werkt sinds 2010 bij VODW Marketing. “Ik heb in de vier maanden die ik hier nu werk al voor een verzekeraar, twee sportbonden en een producent in de automotive gewerkt. Die diversiteit vind ik echt helemaal te gek!”

Afwisseling en veel contact met mensen

Na het behalen van mijn Master begin 2010 heb ik eerst eens rustig nagedacht over wat voor type baan nu echt bij mij zou passen. Ik wist al snel zeker dat ik op zoek was naar afwisseling en veel contact met mensen. Ook wist ik dat ik mijzelf graag wilde gaan specialiseren in marketing, waar ik dankzij eerdere werkervaring, het bestuur van de marketing associatie op Nyenrode en de vakken op de universiteit, steeds meer passie voor heb gekregen.

Door goed vast te stellen wat ik zocht in een functie, kwam ik erachter dat ik een baan zocht in de marketing consultancy. Toen ik dit duidelijk had ging er een belletje rinkelen dat VODW Marketing heette, waarmee ik tijdens mijn werkzaamheden voor MTV Networks eerder kennis heb gemaakt. Nadat er in maart 2010 vacatures vrijkwamen, ben ik in mei begonnen.

Een verzekeraar, twee sportbonden …

Wat ik zo mooi vind aan werken bij VODW Marketing is dat wij voor een breed scala aan klanten werken en geen enkel project hetzelfde is als het vorige. Zo heb ik in de vier maanden die ik hier nu werk al voor een verzekeraar, twee sportbonden en een producent in de automotive gewerkt. Die diversiteit vind ik echt helemaal te gek! Daarnaast voelt het aan alsof ik ben beland in het kloppende marketing hart van Nederland. Er zit ongelofelijk veel marketing kennis en ervaring bij VODW Marketing waarvan je als starter echt veel kunt profiteren.

Spookverhalen

Ik hoor wel eens ‘spookverhalen’ van oud-studiegenootjes die aan de slag zijn gegaan bij een groter consultancy bureau waar zij weinig impact (mogen) hebben op het resultaat. Bij VODW Marketing wordt je vanaf dag 1 serieus genomen en zijn er volop kansen om jouw ideeën uit te werken. Ik zat bijvoorbeeld op mijn eerste dag al in een vergadering van een lopend project en werd daar gevraagd om mijn mening.

Collegiaal, enthousiast en sociaalvaardig

Het motto van VODW Marketing is dat je zelf verantwoordelijk bent voor je ontwikkeling. Natuurlijk krijg je in de beginperiode, tijdens de masterclass, veel trainingen en stel je al vroeg je ontwikkelpunten vast. Het mooie is dat je verder zelf ‘in the lead’ bent om deze punten te ontwikkelen. Als ik bijvoorbeeld feedback wil hebben op presentaties of op andere contactmomenten met klanten, dan kan ik altijd sparren met één van mijn collega’s.

Dat typeert gelijk ook de VODW-er: collegiaal, enthousiast en sociaalvaardig. En dat komt dan ook terug in de werksfeer die hier heerst: er wordt natuurlijk hard gewerkt maar plezier in en naast het werk is even belangrijk. Er worden regelmatig sociale bezigheden georganiseerd, zoals borrels, etentjes en sportwedstrijden. Kortom, met een passie voor marketing en mensen zit ik bij VODW Marketing helemaal goed.


Careerwise Nieuwsbrief

Ontvang het beste van Careerwise: ontdek je talenten, blijf leren, blijf ontdekken en maak het verschil (max. 2x per maand).
jouw voornaam
jouw e-mail
Ik ben...