thijs-de-wert

Mijn ondernemende ambitie

thijs-de-wert

Thijs de Wert (25) studeerde Strategic Marketing in Maastricht en werkt nu als Project Manager bij Frisse Blikken, een netwerk van jong talent dat bedrijven adviseert op gebieden als Het Nieuwe Werken, social media, arbeidscommunicatie en recruitment.

Ondernemerschap

83% van de Nederlandse studenten wil zelfstandig ondernemer worden, slechts 1% waagt de stap direct na zijn of haar studie. Wij gaan dit veranderen, samen met ondernemend talent.” Net afgestudeerd, was mijn nieuwsgierigheid door deze zin wel gewekt. Ik herken me namelijk wel in die 83%. Net als veel van mijn generatiegenoten heb ik de ambitie om te ondernemen, in mijn geval lijkt het me super gaaf om verschillende organisaties verder helpen met complexe (markt)strategische vraagstukken. Maar ja, ga er maar eens aan staan. Vers uit collegebanken je eigen adviesbureau oprichten. Thijs Advies BV, voor al uw complexe vraagstukken. Nogal een uitdaging!

Netwerk onderhouden

Wat ik nu doe is voor mij een uitkomst. In loondienst doe ik bij verschillende (grote en kleine) bedrijven kennis en ervaring op, terwijl ik aan mijn ondernemerschap en mijn eigen propositie werk. Dit doe ik onder andere door mijn netwerk uit te breiden en te onderhouden. Dat betekent: koffie gaan drinken bij vrienden, studiegenoten en kennissen op kantoor en vertellen over Frisse Blikken en wat je doet, maar ook het gesprek aan gaan met mensen die via via op mijn pad komen.

thijs-de-wert-twitter-net-mijn-video-cv-opgenomen

Dit kan soms een uitdaging zijn, maar het is als ondernemer en als adviseur hoogst noodzakelijk omdat je in de advieswereld altijd slechts een paar maanden van je faillissement af zit. Alleen als je je netwerk onderhoudt, en je actief bezig blijft met acquisitie, zorg je dat je over een paar maanden nog steeds werk hebt.

Viral

Dat advieswerk gaat dan meestal over de ‘moderne uitdagingen’ van bedrijven. Dat zijn uitdagingen waarvan organisaties zo’n vijf jaar geleden nog niet wisten dat ze bestonden. Denk aan social media, Het Nieuwe Werken, serious gaming, nieuwe vormen van recruitment en mijn eigen passie: New Generation Marketing. Zo heb ik laatst met een collega een viral (ook een vorm van New Generation Marketing) de wereld in geholpen. Inhakend op de Elfstedentocht die helaas niet doorging en gericht op jonge talenten die wellicht bij ons zouden kunnen komen werken, waren we op het idee gekomen om deze foto op onze sociale media te plaatsen.

thijs-de-wert-twitter-wij-zijn-op-zoek-naar-starters

Vrijdag, blikhut-dag

In principe werk ik van maandag tot donderdag aan opdrachten bij verschillende opdrachtgevers. Van marketeer in de verslavingszorg tot het bieden van project ondersteuning bij een employability vraagstuk bij FrieslandCampina. Op dit moment bied ik KPMG Meijburg & Co drie dagen in de week ondersteuning als junior marketeer. Een leuke bedrijf waar ik veel leer over organisatiepolitiek en waarbij mijn studie achtergrond goed van pas komt! Op vrijdag werk ik meestal in de blikhut (ons kantoor in Utrecht) aan mijn persoonlijke ontwikkeling en acquisitie voor mezelf en mijn collega’s. Zoals gezegd iets wat je als ondernemer niet uit het oog mag verliezen.

frisse-blikken-twitter-we-missen-jou

Na drie jaar ervaring, kennis en netwerk op doen ben ik van plan om de stap te wagen. Echt als zelfstandig ondernemer aan de gang. Nu nog een betere naam dan Thijs Advies BV bedenken….


Careerwise Nieuwsbrief

Ontvang het beste van Careerwise: ontdek je talenten, blijf leren, blijf ontdekken en maak het verschil (max. 2x per maand).
jouw voornaam
jouw e-mail
Ik ben...