Wie zijn de jongeren van nu (Millennials / Gen-Z)
Wat is voor hen belangrijk in werk & ontwikkeling?
Hoe ziet hun ideale werkgever er uit?
Wie zijn de jongeren van nu (Millennials / Gen-Z)
Wat is voor hen belangrijk in werk & ontwikkeling?
Hoe ziet hun ideale werkgever er uit?
Na afloop weet je hoe future proof je als werkgever bent:
• Ontdek wat jongeren in jouw organisatie bezighoudt, bindt & boeit
• Ontvang organisatie specifieke resultaten (inclusief benchmark)
• Weet wat je goed doet en wat je kunt verbeteren als het gaat om generatie Z
• Ontvang als eerste de Whitepaper met landelijke inzichten van het onderzoeksteam
• Ga in gesprek met je eigen jongeren tijdens onze workshop rondom de resultaten
Een hele mooie set aan verdiepende vragen (aanvullend op ons WTO). Inderdaad reflectief en een check voor jezelf om vast te stellen hoe je in het werkveld staat en acteert. Weer heel anders dan het vorige onderzoek, zoals je al hebt verteld. Zeer waardevol om vast te stellen hoe de young professional in het leven en het werk staat. Ik ben benieuwd naar de uitkomsten.
– Sr. HR-professional @UWV
Over millennials & en Generatie Z wordt veel beweerd, maar niet alles is even betrouwbaar. Zo kan je Amerikaans onderzoek niet zomaar op Nederlandse jongeren toepassen en hebben sommige kenmerken meer te maken met levensfase dan met generatie. Wat drijft jongeren in Nederland nu als het gaat om werk? En hoe speel je daar als werkgever het beste op in? Daarover gaat deze 5e editie van het Young Professional Onderzoek.
Kortom, hoe ziet werk er ideaal gezien uit voor jongeren in Nederland?
Jong talent is schaars en dat blijft voorlopig zo vanwege de economische voorspoed en afnemende bevolkingsgroei. Daardoor vergrijzen organisaties onherroepelijk. En dat betekent dat bedrijfsculturen, manieren van samenwerken en leiderschap verouderen. Helemaal ten opzichte van de snel veranderende wereld om ons heen. Stilstand betekent dus letterlijk achteruitgang als het gaat om innovatie, producten, diensten. Jongeren zijn gewend aan snelle verandering en nieuwe technieken. Daardoor zijn ze onmisbaar voor organisaties om bij de tijd te blijven.
Het resultaat van het onderzoek wordt een Whitepaper met checklist. Daardoor weet je als organisatie direct of je goed zit en waar je kunt verbeteren. Wist je bijvoorbeeld dat veel jongeren zich aangetrokken voelen tot ondernemerschap? Dat ze ruim negen uur per dag online te vinden zijn? Dat ze het meeste spaargeld hebben van alle voorgaande generaties op hun leeftijd? En dat ze, nog meer dan de oudere millennials, de wereld beter willen achterlaten?
Waarop scoort jouw organisatie nu al goed en waarin kan je verbeteren? Alleen als je weet wat jongeren drijft, kan je erop inspelen of kiezen hoe je de jongeren juist helpt zich aan te passen aan jouw organisatie en weerbaarder te maken. Ook deze editie van het Young Professional Onderzoek bieden we de mogelijkheid om mee te doen en een benchmarkrapport af te nemen. Het onderzoek loopt dan binnen jouw organisatie door middel van een unieke online vragenlijst. Als resultaat leer je specifiek wat er bij jullie goed gaat en wat je kunt verbeteren om aantrekkelijk te zijn en blijven als werkgever. Dit rapport is bruikbaar in het kader van thema’s als: binden & boeien, onboarding, duurzame inzetbaarheid, betrokkenheid, werkplezier, burn-out en uitstroom van jong talent.
Het Young Professional Onderzoek wordt geleid door betrokken experts en wetenschappers. Deze editie wordt het team gevormd door:
Nienke Wijnants – Psycholoog en schrijver, werd bekend met Het Dertigersdilemma, haar veelgeprezen bestseller over de loopbaan- en levensvragen van jonge hoogopgeleiden.
Dr. Jos Ahlers – Spreker en schrijver, communicatie-adviseur en strateeg. Publiceerde drie boeken over Generatie Z waaronder Gen Z: Verlangen naar verandering (2019).
Miriam Boer – Manager van de AVL Academie (Antoni van Leeuwenhoek Ziekenhuis). Deed onderzoek naar jongeren en publiceerde op basis hiervan: Haal het beste uit generatie Y.
Bart Hessing – Tijdens de uitvoering van het vorige Young Professional Onderzoek werd hij geboeid door generaties op de werkvloer. Na Leadership & Change Mangement volgt hij nu een Master Culture, Organisation & Management.
Matthijs Hamster – oprichter van Careerwise – trainers voor Young Professionals en initiator van de vier eerdere Young Professional Onderzoeken waaronder het grootste Onderzoek naar Millennials & Werk van Nederland.
Partners – Er werken nog diverse andere experts en partners mee aan het onderzoek. Bijvoorbeeld Elco Schaufeli, Maarten Brand en Coen Eisma.
Na afloop weet je hoe future proof je als werkgever bent:
• Ontdek wat jongeren in jouw organisatie bezighoudt, bindt & boeit
• Ontvang organisatie specifieke resultaten (inclusief benchmark)
• Weet wat je goed doet en wat je kunt verbeteren als het gaat om generatie Z
• Ontvang als eerste de Whitepaper met landelijke inzichten van het onderzoeksteam
• Ga in gesprek met je eigen jongeren tijdens onze workshop rondom de resultaten