Jaap_Nellen_Careerwise

Grenzen overschrijden zit in ons bloed

Jaap_Nellen_Careerwise

Jaap Nellen (29) studeerde Marketing in Utrecht. Hij werkt op het hoofdkantoor van HEINEKEN International in Amsterdam als Project Manager Marketing Technology. Niet vreemd dus dat hij tijdens de deelname van Team Heineken aan de #ROTCYP een plek wist te veroveren in het Media Team aan boord van Zeilschip Tecla.

Klinkt leuk – maar wat doe je nou precies?

Voordat ik dit uitleg, wil ik eerst graag van de mogelijkheid gebruik maken om reclame te maken voor ons zeilavontuur ;-). Volg ons team door nu op ‘like’ te klikken op onze Facebookpagina. Bedankt(!) voor het volgen en nu snel terug on topic.

Binnen HEINEKEN International wordt de marketing van merken zoals Desperados, Sol en Heineken deels vanuit het internationale hoofdkantoor aangestuurd. Campagnes worden bedacht en uitgerold naar de landen waar het merk verkocht wordt.

Team_Heneken_ROTCYP
Team Heineken tijdens de voorbereidingen #ROTCYP

Als Project Manager Marketing Technology ben ik verantwoordelijk voor het opleveren van de ‘digitale component’ van zulke campagnes. Denk aan een campagne waar je als consument een code van een bierverpakking moet invoeren op een website of Facebook, om zo een prijs te kunnen winnen. Een ander voorbeeld is het ontwikkelen van een app waarbij je tijdens Champions League wedstrijden (real time!) kan anticiperen op het spelverloop. Door de juiste voorspellingen te doen – bijvoorbeeld of een penalty gescoord wordt of niet – kan je punten verdienen. Heb je veel punten? Dan versla je je vrienden en win je in ieder geval de eer, of misschien win je wel een geweldige prijs!

Ik kon het haast niet geloven

We gaan een stapje terug in de tijd, naar 2008 om precies te zijn. Na een aantal jaar werkervaring opgedaan te hebben in de eventmarketing, wilde ik graag bij een groot internationaal bedrijf aan de slag. Na een korte speurtocht lonkte de mogelijkheid om bij Heinken aan de slag te gaan. Ik kon het haast niet geloven, dat ik aan de slag kon bij het bedrijf van het legendarische merk waar ik mee opgegroeid ben en waar ik zo van heb genoten tijdens mijn studententijd. Veel bedenktijd had ik niet nodig en voor dat ik het wist deed ik projecten in binnen- en buitenland. Nog steeds, of misschien juist wel steeds meer, ben ik trots op het bedrijf, de mensen, het merk en de projecten die we binnen ons team opleveren. En als die projecten vervolgens nog belangrijke prijzen winnen in Cannes bij de uitreiking van de ‘Lions’ dan gaat je hart echt even sneller kloppen.

Heineken after the prohibition_ROTCYP
Na opheffing van de drooglegging in de VS bracht Heineken het eerste bier

Rijke historie van ondernemerschap en teamwerk

Of, zoals afgelopen week, tijdens de lancering van een film over HEINEKEN. De rijke historie en het geweldige ondernemerschap van ons bedrijf worden getoond in een zaal met honderden medewerkers. Fantastische beelden en een heerlijk pilsje na afloop. Ja, dat zijn van die momenten dat je je beseft dat je voor een superbedrijf werkt! De CEO – Jean Francois van Boxmeer – refereerde aan dat teamwerk, ondernemersschap en aan de durf die nodig is om grenzen over te gaan. Dat zit in ons DNA, letterlijk en figuurlijk! Het was Heineken die in 1933 als biermerk, slechts drie dagen na de opheffing van de drooglegging in de Verenigde Staten, de eerste scheepslading bier aanvoerde.

Tecla_ROTCYP
Ons schip tijdens de ROTCYP – Tecla

Grenzen overschrijden

Met de ‘Race of the Classics’ gaan wij hetzelfde doen: teamwerk en het letterlijk en figuurlijk overschrijden van grenzen. We zouden het leuk vinden als je de reis met ons meebeleeft door onze Facebook-pagina te liken. En om mijn verhaal helemaal rond te maken: ‘ja’ we verloten ook aan het einde van deze actie een leuke prijs onder onze fans.



Careerwise Nieuwsbrief

Ontvang het beste van Careerwise: ontdek je talenten, blijf leren, blijf ontdekken en maak het verschil (max. 2x per maand).
jouw voornaam
jouw e-mail
Ik ben...