Van millennials en Generatie Z wordt gezegd dat alles leuk moet zijn. En geef ze eens ongelijk. Plezier is één van de belangrijkste werkbehoeften en daarmee dé reden voor deze generaties om bij een organisatie te blijven werken. Het leuk hebben draagt dus direct bij aan het behouden van jong talent voor jouw organisatie.
Het belang van een leuke werksfeer
Het liefst werk ik voor een organisatie…
- Waar een leuke werksfeer is
- Waar veel aandacht en ruimte is om mezelf te ontwikkelen
- Waar ik voortdurend word uitgedaagd
De helft van de jongeren, zowel van millennials als Generatie Z, maakt het niet uit in wat voor soort organisatie ze werken: groot, klein, een tof merk… Het doet er niet toe. Het gaat hen erom wat er binnenin de organisatie gebeurt; zoals werkplezier, de mogelijkheden voor ontwikkeling, de mate van afwisseling en of ze zich voldoende uitgedaagd voelen.
Een beetje lol met elkaar
Een goede werksfeer draagt bij aan de productiviteit en de samenwerking. Jongeren voelen zich meer betrokken en zijn daarom geneigd om zich meer in te zetten. Daarnaast zorgt een fijne werksfeer ervoor dat jongeren ruimte voelen om zich uit te spreken. Een beetje lol met elkaar levert dus veel op!
Leren en plezier gaan hand in hand
Naast het feit dat jongeren het graag leuk hebben, verhoogt een leuke werksfeer de aantrekkingskracht op jong talent. Daarnaast draagt het bij aan de productiviteit en heeft plezier óók een positieve impact op leren en ontwikkelen. Bij Careerwise geloven we dat leren en plezier hand in hand gaan. Als je plezier hebt leer je simpelweg makkelijker en meer.
Je kan maar beter zorgen dat je het leuk hebt
Kortom, als je ergens plezier in hebt, leer je gemakkelijk nieuwe dingen. Dus als je iets wilt leren, kan je maar beter zorgen dat je het leuk hebt! Dit is een van de belangrijkste redenen waarom wij gebruik maken van spelvormen, improvisatietheater, dramatechnieken en vooral leren door te doen(!) in onze ontwikkelprogramma’s. We nemen de deelnemers letterlijk en figuurlijk mee op leuke avonturen. We houden het praktisch, creëren tastbare ervaringen en maken er tegelijk een onvergetelijke tijd van samen.
Fun-factor
Millennials en Generatie Z kiezen heel duidelijk voor werkplezier, een leuke werksfeer en voor alles fijn, warm en gezellig op de werkvloer. Het is daarom extra belangrijk om plezier niet uit het oog te verliezen. Dus zet in op die fun-factor. En wie weet beleef je er zelf ook nog lol aan.