Generation Glamour: podium voor jonge, inspirerende vrouwen

Fotografie: Klaas Jan Kliphuis
Fotografie: Klaas Jan Kliphuis

Het magazine Glamour is jarig en wat denk je… ik sta in hun Big Birthday issue! Dit honderdste nummer telt maar liefst 260 bladzijden. Het project Generation Glamour voert de boventoon. Het is een reeks buitengewone interviews en weelderige fotoshoots met ‘de 100 leukste, stoerste en meest inspirerende vrouwen van dit moment’.

Ik sta er in

De meeste deelneemsters zijn geselecteerd door Glamour. Denk aan actrice Gaite Jansen, schrijfster Tania Bongers, zangeres Maaike Ouboter, filmmaker Sacha Polak en journalist Maite Vermeulen. Het was ook mogelijk om jezelf op te geven. Op aanraden van een vriendin heb ik vorig jaar een motivatie naar het tijdschrift gestuurd. Nu ben ik één van die honderd vrouwen en sta ik tussen het bovengenoemde rijtje. Bizar.

Runway for a new generation

Generation Glamour is hiermee meteen een nieuwe rubriek in het modetijdschrift, dat elke maand een podium biedt aan stoere en inspirerende vrouwen. Zulke dingen vind ik gaaf. Bovendien geeft het mij weer hoop: als kersvers afgestudeerde, in een sector waarin het lijkt alsof niemand op je zit te wachten, krijg ik op deze manier toch een prachtige kans. Opeens kan ik mijn verhaal doen in één van de grootste modetijdschriften van Nederland. Plotseling heb ik een groot bereik en kom ik met mensen in aanraking waarvan ik nooit had verwacht dat ik ze zou spreken. Het interview met mij gaat over mijn blog. Wie weet wat er hierdoor nog op mijn pad zal komen.

Generation Glamour party

De lancering van het honderdste nummer werd op woensdag 8 januari, gevierd in het Blauwe Theehuis te Amsterdam. Het Theehuis was omgetoverd tot een roze oase met fruitige cocktails en gemaskerde obers. Nu ben ik zelf nooit eerder uitgenodigd voor zo’n soort feest, dus ik voelde me als een kind in een snoepwinkel. Mijn eigen VIP pasje, Bekende Nederlanders, champagne, torenhoge hakken… “Hé, Victoria Koblenko!” Mompelde ik tegen niemand in het bijzonder. Geschrokken van mijn eigen opmerking nam ik gauw nog een slokje champagne om te verdoezelen dat ik zojuist op een hip Amsterdams feest in mezelf stond te leuteren. Het was wel even wat anders dan zo’n zweterig huisfeestje in een muffe studentenflat met goedkoop, plakkerig bier. Een hele ervaring.

Nu in de winkel

Nu werk ik nog -heel fabuleus- bij de Ako op Amsterdam Zuid. Wel extra leuk: de Glamour ligt net in de winkel en ik kan het niet laten om in elke Glamour die over de toonbank gaat een visitekaartje te stoppen. Zo kreeg ik laatst iemand aan de kassa die met een paar vriendinnen de foto’s bewonderde. “Sta je erin?” Vroeg ik. Ze knikte en liet met een stralend gezicht de foto zien. “Ik ook!” Ze bladerde naar de bladzijde waar ik op stond. “Oh, bééldig! Was je gisteren ook bij het feest?” Ik knikte. “Ik vond het een beetje suf,” vervolgde ze lachend. “Ik was namelijk alleen, ik kende helemaal niemand! Stond ik daar een beetje. Ik voel me dan zo’n slechte netwerker.” Het was alsof ik mezelf hoorde praten. Stiekem voelde ik me opgelucht dat ik gisteren blijkbaar niet de enige was die als een kat in een vreemd pakhuis een beetje onnozel om zich heen stond te kijken.

Generation Glamour

Gelukkig heb ik uiteindelijk een hoop gave mensen ontmoet, die stuk voor stuk hele inspirerende dingen doen. Ik ga een aantal van hen interviewen en mag bij één van hen een heel gave startup-workshop doen. Zo ontmoet je nog eens mensen! De gloednieuwe Glamour is vanaf nu overal verkrijgbaar (bijvoorbeeld bij de Ako op Amsterdam Zuid. Ik dacht, ik zeg het maar even).

glamourinterview_lindaroos

Generatie Zekerheid

Millennials en Generatie Z staan bekend om hun korte spanningsboog en om hun jobhoppen. Maar hoe zorg je ervoor dat jong talent zich langer aan je organisatie verbindt én dat hun volle potentieel tot z’n recht komt? Kortom: hoe word én blijf je als werkgever aantrekkelijk voor jong talent zodat juist zij jouw ambassadeurs worden in deze krappe arbeidsmarkt.

Generatie Zekerheid - Onderzoeksresultaten van het Young Professional Onderzoek 2024

In deze whitepaper delen we de resultaten van de 6e editie van het landelijke Young Professional Onderzoek waar jij samen met jouw organisatie mee aan de slag kan. 

Tags: Droombaan
Young Talent Program

Hét ontwikkelprogramma voor young professionals:

Download gratis:

Ontdek wat 1300 young professionals echt willen op de werkvloer:

Generatie Zekerheid - Onderzoeksresultaten van het Young Professional Onderzoek 2024
Gerelateerde artikelen:

Bekijk ook

Chat openen
Hi,
Heb je een vraag over 'Generation Glamour: podium voor jonge, inspirerende vrouwen'?