MVOwise: Rijksoverheid, Unilever en Philips

duurzaam-doen

Zet je talent in voor een betere wereld. In de rubriek MVOwise houden we je op de hoogte van duurzame werkgevers. Met deze week: duurzaam inkopen bij de Rijksoverheid, Unilever formuleert 50 MVO-doelstellingen en Philips verovert een plek in de Guide to Greener Electronics.

Rijksoverheid: Duurzaam Doen

De Rijksoverheid is een nieuwe campagne gestart: Duurzaam Doen. Consumenten krijgen inzicht in makkelijke en concrete acties die bijdragen aan een beter milieu, zoals tips voor het kopen van energiezuinige apparaten. De Rijksoverheid doet zelf ook mee met de campagne: de ambitie is om dit jaar voor 100% duurzaam in te kopen. Via de Monitor Duurzaam Inkopen zal in het voorjaar blijken of dat is gelukt. KPMG waarschuwt voor de hoge administratieve kosten. Volgens het adviesbureau gaat dit overheidsplan het bedrijfsleven 400 miljoen kosten.


.

Unilever: Sustainable Living Plan

Het duurzame nieuws over Unilever is de laatste maanden bijna niet meer bij te houden. Een belangrijke mijlpaal was de presentatie van het Sustainable Living Plan. De belangrijkste boodschap: winst is niet meer de enige doelstelling voor Unilever. In totaal bevat het MVO-plan meer dan 50 maatschappelijke, economische en milieugerelateerde (sub)doelstellingen. De eerste stappen zijn al gezet: Unilever gaat halverwege 2011 in al haar fabrieken en kantoren in België en Nederland gebruik maken van duurzame energie. Eerder kondigde Unilever al aan over te stappen op duurzame verpakkingen en duurzame palmolie.

unilever-sustainable-living-plan

Philips: eerste gifvrije televisie

Ook Philips werkt hard aan haar EcoVision5. Philips lanceerde onlangs een nieuwe televisie die vrij is van een aantal zeer giftige stoffen. Samen met Nokia en Sony Ericsson staat Philips in de top drie van de nieuwe elektronicalijst van Greenpeace: Guide to Greener Electronics. Apple zakte in de lijst van een vijfde naar een negende plaats. Het bedrijf scoort goed op het criterium giftige stoffen, maar blijft achter wat betreft recycling van afgedankte producten.

guide-to-greener-electronics

Generatie Zekerheid

Millennials en Generatie Z staan bekend om hun korte spanningsboog en om hun jobhoppen. Maar hoe zorg je ervoor dat jong talent zich langer aan je organisatie verbindt én dat hun volle potentieel tot z’n recht komt? Kortom: hoe word én blijf je als werkgever aantrekkelijk voor jong talent zodat juist zij jouw ambassadeurs worden in deze krappe arbeidsmarkt.

Generatie Zekerheid - Onderzoeksresultaten van het Young Professional Onderzoek 2024

In deze whitepaper delen we de resultaten van de 6e editie van het landelijke Young Professional Onderzoek waar jij samen met jouw organisatie mee aan de slag kan. 

Tags: Werkplezier
Young Talent Program

Hét ontwikkelprogramma voor young professionals:

Download gratis:

Ontdek wat 1300 young professionals echt willen op de werkvloer:

Generatie Zekerheid - Onderzoeksresultaten van het Young Professional Onderzoek 2024
Gerelateerde artikelen:

Bekijk ook

Chat openen
Hi,
Heb je een vraag over 'MVOwise: Rijksoverheid, Unilever en Philips'?