Vodafone is de grote winnaar van de Amma 2010 uitreikingen, dé mediaprijzen in de Nederlandse communicatiebranche. Vorig week ontving het telecombedrijf drie hoofdprijzen: Beste Mediastunt, Beste Interactieve Mediacampagne en Beste media-adverteerder. Vodafone nam het onder meer op tegen PepsiCo en Henkel.
Facebook vs Hamilton
Samen met Schiphol won Vodafone de prijs voor Beste Mediastunt voor de spraakmakende Facebook vs Hamilton-actie. Met een snelheid van 28.8 megabite per seconde wilde de telecomaanbieder laten zien dat zij over het snelste netwerk van Nederland beschikte. Hoe beter dit te visualiseren dan het netwerk tegen hun eigen Formule 1 coureur Lewis Hamilton te laten racen en wel op een landingsbaan op Schiphol.
…
Beste Media-adverteerder van het Jaar
Ook kreeg Vodafone de prijs voor Beste media-adverteerder. In 2010 heeft Vodafone niet alleen een belangwekkende nieuwe themacampagne gelanceerd via alle denkbare mediumtypen, maar heeft zij ook minder gearriveerde middelen (bijvoorbeeld branded content) tot integraal onderdeel van haar communicatiestrategie gemaakt.
And the winner is…
Verder ging de prijs voor Beste Media- / Middelenstrategie ging naar Volkswagen Rijbewijs / MTV Networks, de Beste Single Mediastrategie naar Donorweek online kickoff / Sanoma Digital. Discovery Networks Benelux werd uitgeroepen tot Media-Exploitant van het jaar.