Dutch Top 50 merken 2009

Een primeur! De Dutch Top 50 brengt de financiële waarde van de grootste Nederlandse merken in kaart. Brand Finance publiceerde gisteren haar ranglijst van financiële merkwaarden van de vijftig grootste Nederlandse beursgenoteerde ondernemingen. Er is rekening gehouden met de waarde van het corporate merk als van de productmerken.

Unilever hoogste merkwaarde

De onderneming met de hoogste financiële werkwaarde is Unilever, de merkwaarde bedraagt 17,6 miljard euro. De top 10 ziet er als volgt uit:

  1. Unilever – 17,6 mld
  2. Shell – 11,8 mld
  3. Heineken – 6,6 mld
  4. Philips – 5,0 mld
  5. ING – 4,4 mld
  6. Ahold – 2,7 mld
  7. Aegon – 2,6 mld
  8. AkzoNobel – 2,3 mld
  9. Randstad – 1,9 mld
  10. TNT – 1,7 mld

Er is is voor het onderzoek gemeten in de doelgroep ‘young professionals’ (hoogopgeleid met twee a drie jaar werkervaring) en onder financieel analisten, effectenhandelaren en kredietbeoordelaars.

Het rapport is te downloaden.

Generatie Zekerheid

Millennials en Generatie Z staan bekend om hun korte spanningsboog en om hun jobhoppen. Maar hoe zorg je ervoor dat jong talent zich langer aan je organisatie verbindt én dat hun volle potentieel tot z’n recht komt? Kortom: hoe word én blijf je als werkgever aantrekkelijk voor jong talent zodat juist zij jouw ambassadeurs worden in deze krappe arbeidsmarkt.

Generatie Zekerheid - Onderzoeksresultaten van het Young Professional Onderzoek 2024

In deze whitepaper delen we de resultaten van de 6e editie van het landelijke Young Professional Onderzoek waar jij samen met jouw organisatie mee aan de slag kan. 

Tags: Werkplezier
Young Talent Program

Hét ontwikkelprogramma voor young professionals:

Download gratis:

Ontdek wat 1300 young professionals echt willen op de werkvloer:

Generatie Zekerheid - Onderzoeksresultaten van het Young Professional Onderzoek 2024
Gerelateerde artikelen:

Bekijk ook

Chat openen
Hi,
Heb je een vraag over 'Dutch Top 50 merken'?