KPN is winnaar van de jaarlijkse MVO Transparantiebenchmark. De benchmark is een initiatief van het ministerie van Economische Zaken en brengt de MVO-verslaggeving van de grootste Nederlandse ondernemingen in kaart.
De jury heeft gekeken hoe elementen als authenticiteit, omgevingsbewustzijn, communicatie en innovatie tot uiting komen in het MVO-verslag van de organisaties. Welk bedrijf heeft het beste getoond waar het voor staat? Welk bedrijf is transparant over haar rol in de maatschappij?
Top 10 transparante ondernemingen
De lijst aangevuld door onder meer: DHV (11), Vodafone (12), AkzoNobel (14), BAM (15), KLM (17), Shell (18), AEGON (20), Heineken (23), PricewaterhouseCoopers (27), Essent (28), ASML (32), Schiphol Group (34), Eneco (35), Ahold (37), FrieslandCampina (38), Delta Lloyd Groep (40), Deloitte (41) en Alliander (42).
KPN
KPN ontplooit verschillende initiatieven op het gebied van Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen. Het Mooiste Contact Fonds van KPN zorgt bijvoorbeeld dat ernstig zieke kinderen via een webcam aan het schoolleven kunnen deelnemen en mensen uit achterstandswijken elkaar kunnen ontmoeten. In 2010 werd KPN opgenomen in de Dow Jones Sustainability Index. Daarmee behoort het bedrijf tot de tien procent meest duurzame bedrijven wereldwijd.
…
…
Kijk voor meer informatie en de complete lijst met 226 bedrijven op www.transparantiebenchmark.nl